Friss jelentés: Az internetes apróhirdetések helyzete 2016-ban…

online marketing eszköz

Az apróhirdetéseket 2016-ban meglepően kevés vállalkozás használja, így ez ismét egy kiaknázatlan terület.

A 2000-es évek elején, amikor még az AdWords és a Facebook sehol sem volt, roskadoztak az apróhirdető oldalak a céges hirdetésektől, valóban nehéz volt vállalkozóknak hirdetni, mert nagy volt a konkurencia.

Mára azonban az értékes hirdetőoldalak száma is megnőtt, és a cégek zöme is hanyagolja ezt a marketing eszközt.

A munkánk során több ezer magyar ingyenes apróhirdetési oldalt vizsgáltunk, ezekből jelenleg is használunk több mint 400-at. Megfigyeltük, hogy ebből a 400-tól számos – általunk eredményesen használt, látogatott – apróhirdető oldalon a legtöbb kategóriában EGYÁLTALÁN NEM található céges hirdetés.

Mit jelent ez?

Elsősorban azt jelenti, hogy találtunk egy – vagy inkább több száz – olyan ingyenes hirdetési felületet, ahol kereslet bőven van… azonban hiányzik a kínálat!

Képzelj el egy olyan weboldalt, amit nap mint nap potenciális vásárlóid százai, ezrei látogatnak.
Most képzeld el, hogy erről a weblapról nem tud a konkurencia… vagy lehet, hogy tud, de kerüli.
Képzeld el, hogy a Te apróhirdetéseiden kívül nincs más hirdetés a kategóriában. Ez világos? Tehát a termékkategóriában, ahol a Te termékeid szerepelnek, van mondjuk 14 db hirdetés… és ebből mind a 14 a Tiéd. Ez hogy tetszik? Szerinted tudnál ezzel a helyzettel mit kezdeni?

Várj, még nincs vége :)

Most képzeld el, hogy ebből a képzeletbeli weboldalból nem csak egy van, hanem több tíz, vagy iparágtól függően akár több száz.

Minden ilyen weblapot olyan emberek böngésznek, akik a Te termékedet/szolgáltatásodat keresik, és kifejezetten vásárlási szándékkal érkeztek a weboldalra.

És CSAK A TE HIRDETÉSED van a szemük előtt.

Szerinted ezek a látogatók hol fognak vásárolni, ha nincs konkurencia – és csak Veled találkoznak?

Miért ne aknázzuk ki ezeket a lehetőségeket, és miért ne legyenek a Te hirdetéseid az elsők – vagy akár az egyetlenek – ezeken az oldalakon?

Előzd be a versenytársakat, használd ki ezt a kiaknázatlan területet!

Összeírtam egy rövid kivitelezési tervet arra, hogyan találhatsz olyan ingyenes apróhirdetési oldalakat, ahová még nem tette be a lábát a konkurencia. Bár evidensnek tűnhetnek a lépések, remélem, azért adnak új ötleteket és hasznosnak találod:

Google apróhirdetési oldal1. Írd be a Google-be a következő keresőszavakat és ezek szinonimáit:

“apróhirdetési oldal”
“apróhirdető oldal”
“ingyenes apróhirdetés”
“internetes apróhirdető oldalak”

2. Nézd meg, hogy a keresésekre az első 100 találatra milyen hirdetési oldalak jöttek ki

3. Nyisd meg ezeket az oldalakat

4. Nézd meg az egyes oldalak kategóriáit, és keresd ki azt/azokat, amelyekbe a terméked, szolgáltatásod tartozik

5. Nyisd meg a kiválasztott kategóriákat, és fusd át, mennyi hirdetés van bennük, ezeket cégek vagy magánszemélyek adták-e fel, és mennyire frissek ezek a hirdetések.

Pályafutásunk során számos termékkategóriát hirdettünk, és közben azt figyeltük meg, hogy a legtöbb termékkategóriában a fenti kereséssel talált hirdetési oldalak 50-60%-án nem található céges hirdetés.

Vegyünk egy konkrét esetet, amit most a példa kedvéért magam is végigcsináltam.

Tegyük fel, hogy hangszerboltod van. Hogyan derítettem, hogy milyen apróhirdető oldalakon nem hirdet a

1. Beírtam a Google-be, hogy “apróhirdetési oldal”
2. Az első 8 hirdetőoldalt megnyitottam
3. Mindegyiknél megkerestem a “hangszer” kategóriát, és megnéztem a hirdetéseket
4. A következő eredmények jöttek ki:

http://maxapro.hu/ – 959 db apróhirdetés, de az elmúlt 1 hónapban 8 db, ebből 0 céges
http://hirdetesibazis.hu/ – 4 db apróhirdetés, 0 céges
http://www.tegyukfel.hu/ – 2 db apróhirdetés, 0 céges
http://hirdetek.net/ – 0 db apróhirdetés
http://www.aprohirdetes24.hu/ – 12 db apróhirdetés, 0 céges
http://hirdetes-expressz.hu/ – 19 db apróhirdetés, 0 céges
http://www.aprooldal.hu/ – 0 db apróhirdetés
http://www.startapro.hu/ – 320 db találat, kis részük céges hirdetés

Látható, hogy 8-ból 6 hirdetőoldalon egyáltalán nem hirdet a konkurencia, így ha elkezdenél hirdetni, ezeken az oldalakon csak a Te hirdetéseid szerepelnének.

Egy esetben, a maxapro-nál pedig elmondható, hogy ha hirdetnek is vállalkozások, akkor sem rendszeresen. Így ha velük ellentétben Te elkezdenél rendszeresen hirdetni, a céged hirdetései lennének a legfrissebbek, tehát ezek lennének a lista tetején, így a keresgélők ezekkel találkoznának először.

A gyors kutatás eredménye:

15 perc munkával máris találtam 7 olyan helyet, ahol nem hirdetnek a versenytársaid, tehát gyakorlatilag kizárólagos hirdető lehetsz!

Nehéz volt?

Ne csak olvasd, csináld is :)
A Feladjukhelyetted.hu blogban közölt információk az elmúlt 7 év tapasztalatain, valós eredményeken alapulnak. Javaslom, ne csak olvasd, hanem próbáld ki a gyakorlatban is a felvonultatott tippeket, trükköket.

Nincs időd hirdetni, inkább kiszerveznéd a munkát?
Erre is van megoldásunk: próbálj ki minket, rendeld meg Tripla csapás apróhirdetés csomagjaink egyikét, vagy ha más elképzelésed van, kérj egyedi ajánlatot.