Újabb apróhirdető oldalakat találni könnyű, de az már sokkal inkább embert próbáló feladat, hogy megkülönböztessük az értékeseket az értéktelenektől.apróhirdető oldalak keresése

Hamarosan írok egy posztot arról, milyen hirdetőoldalakat használunk rendszeresen, de addig is nézzük meg azt, hogyan kereshetsz magad apróhirdetési oldalakat, és – ami még fontosabb – hogyan tudod eldönteni, hogy mit érdemes használni.

Az apróhirdető oldalakat tartalmazó lista bővítése

Írd be a Google-be, hogy:

  • „apróhirdető oldal”
  • „apróhirdetés”
  • „online apró”
  • „apró”
  • „apróhirdetési oldal”
  • „ingyenes apróhirdetés feladás”
  • „ingyenes apróhirdető oldalak”

Az új találatokat tedd egy táblázatba, majd rangsorold ezeket. Erre több lehetőséged is van:

1. Alexa Rank szerinti sorba rendezés

Az Alexa Rank értéke az oldalad látogatottságát tükrözi. Ezt az értéket ezen az oldalon könnyen ellenőrizheted: www.alexa.com. Az Alexa Traffic Rank melletti számot kell az apróhirdető oldalad mellé beírni. Ha minden weboldalt leellenőriztél, akkor e szerint sorba is rendezheted. Minél kisebb az Alexa Rank értéke, annál jobb.

2. Kifelé mutató linkek alapján történő rendezés

Follow linkes / Nofollow linkes / Link nélküli weboldalakat különböztetünk meg.seo-758264_1920

A.) Follow link: Ezek a legjobb minőségű hirdetőoldalak. A linkelt oldalra képesek eljutni a keresőrobotok (http://hu.wikipedia.org/wiki/Keres%C5%91robot).
B.) Nofollow link: Ezeket a linkeket nem követik a keresőrobotok, így SEO szempontból értéktelenek, a Google keresőben nem jutsz jobb pozícióhoz, ha ezeket használod.
C.) Link nélküli weboldalak: Vannak olyan apróhirdető oldalak, ahol a hirdetésben nem használhatsz linket, vagy az érdeklődő nem tud rákattintani. Így sokkal kevesebb lesz a látogatód, érdeklődőd, vásárlód.

Hogyan tudod mindezeket megállapítani egy weboldalról?

Add fel az egyik hirdetésedet az apróhirdető oldalra, és feladás után nyisd meg. Ha a linkedet nem jeleníti meg, vagy alapból nem tudtad valahova kihelyezni, akkor ez az oldal a „Link nélküli hirdetőoldalak” közé tartozik.

Ha megtaláltad a linkedet, és rá is tudsz kattintani, akkor már csak a Follow státuszt kell ellenőrizned. Google Chrome-nál: jelöld ki a linket, kattints jobb gombbal, és válaszd az Elem megtekintése menüpontot. Mozilla Firefoxnál ugyanígy járj el, csak a „Kijelölés forrásának megtekintése” menüpontot kell választanod.
Ha a megjelenő kódban megtalálható a „nofollow” kifejezés, akkor, ez a “Nofollow linkes” kategóriába tartozik, tehát nem érdemes gyakran használni, mert nem segít előrébb hozni az oldaladat a találati listában. Ezekről az oldalakról csak a közvetlen látogatók, a hirdetésről átkattintók kerülhetnek a weblapjainkra.

Fentiekből következik, hogy a legjobb oldalak azok, ahol „follow” linkeket kapsz, mert ezek a linkek erősítik a weboldalad pozícióját.

3. Látogatottság szerinti kategorizálás: Először fel kell adnod véletlenszerű sorrendben a hirdetéseket az apróhirdető oldalakra. 1-1,5 hónap után ellenőrizd le, hogy melyik oldalról látogattak meg a legtöbben. Ezt a http://www.google.com/analytics/ alkalmazással könnyen megteheted.

Miután kiderült, hogy melyek azok a hirdető oldalak, ahonnan a legtöbb látogató jött, kezdheted is a kategorizálást. Az első 10 oldalt tedd bele egy „7 napos” kategóriába (1-10. oldalig). Az utána következő 15 oldalt tedd bele egy „15-20 napos” kategóriába (11-25. oldalig) . A következő 50 weboldalt tedd bele a „3-4 hónapos” kategóriába (26-75. oldal) . A maradék oldalaknak csinálj egy tágabb kategóriát, mondjuk „6-8 hónapos” (76-tól felfelé).

A „7 napos” kategóriában lévő apróhirdető oldalakon hetente frissítsd/tedd fel újra a hirdetést.
A „15-20 napos” kategóriában lévő weblapokon kb. 2-3 hetente frissítsd/tedd fel újra a hirdetést… és így tovább.

Hogy melyik rangsorolást válaszd?

Leginkább a második módszer az, ami hosszú távon a legjobb eredményt hozza, persze ennek az alkalmazása igényli a legtöbb időt.

Régebben a Google PageRank alapú kategorizálást is végeztem, de mint tudjuk, ezt a mérőszámot már kivonta a Google a forgalomból.

Google keresés apróhirdető oldalakEgy javaslat, hogy mi alapján NE rendszerezz. Adná magát, hogy az apróhirdetési oldalon található hirdetések száma alapján rendszerezz. Logikusnak tűnhet, hogy az a hirdető oldal a legjobb, ahol a legtöbb hirdetés van, de tapasztalataink nem ezt igazolják. Több olyan parlagon heverő apróhirdető oldalt találtunk már, amelyek kifejezetten előkelő helyen szerepelnek a Google találati listáján, és látogatóik is vannak szép számmal, csak éppen hirdetések alig vannak rajtuk. Pontosabban alig voltak, mert ezeket az oldalakat szépen belaktuk a saját hirdetéseinkkel :) A lényeg, hogy a hirdetések száma nem feltétlenül jó mérőszám.

Akár mindegyik kategorizálást kipróbálhatod, és amelyik a legjobban beválik, azt használd. Vagy kombinálhatod is ezeket a megoldásokat, ahogyan én is tettem – sikerrel.

Ne csak olvasd, csináld is :)
A Feladjukhelyetted.hu blogban közölt információk az elmúlt 7 év tapasztalatain, valós eredményeken alapulnak. Javaslom, ne csak olvasd, hanem próbáld ki a gyakorlatban is a felvonultatott tippeket, trükköket.

Nincs időd hirdetni, inkább kiszerveznéd a munkát?
Erre is van megoldásunk: próbálj ki minket, rendeld meg Tripla csapás apróhirdetés csomagjaink egyikét, vagy ha más elképzelésed van, kérj egyedi ajánlatot.