Nagyon fontos, sőt időnként elengedhetetlen, hogy legyenek sejtéseid a bizniszeddel kapcsolatban… de még fontosabb, hogy minden sejtést teszteléssel, méréssel igazolj!

Ezt meg is tettem a jobban teljesítő hirdetési módszereimmel kapcsolatban. Egy gondosan előkészített teszt alkalmával a következő négy módszer hatékonyságát mértem:
1. Magyar apróhirdető (saját módszerrel, saját adatbázisból)
2. Magyar linkgyűjtő oldalak (saját módszer, saját adatbázis)
3. Magyar apróhirdető oldalak (külső cég)
4. Külföldi linkgyűjtő oldalak (saját módszer, saját adatbázis)

A 3. pontról szólnék néhány szót. Alapigazság, hogy ha valamit jól csinálsz, haladj azon az úton, de ne szálljon a fejedbe a dicsőség. Képezd Magad, akarj még jobb lenni! És ami nagyon fontos: nézz szét, vajon van más is, aki ugyanazt csinálja, amit Te, és vizsgáld meg, mennyire jól végzi ezt a tevékenységet. Olyan jól, mint Te? Esetleg jobban? Ha igen, ne ijedj meg! 

Inkább gondold át, tudsz-e tőle tanulni?

apróhirdetés versenytársakkalHa hatékonyabban végzik ezt a tevékenységet, akkor fontold meg, érdemes-e kiszervezni nekik. Ha találsz megfelelőnek tűnő külső partnert, teszteld!

Magam is keresgéltem a neten, és találtam több olyan céget, melyek apróhirdetés feladással foglalkoznak. Először nem örültem neki, mert konkurenciát láttam bennük. Aztán jobban átgondolva arra jutottam, hogy ha jól dolgoznak, és olcsóbban megoldják a feladatot, mint én, akkor ezzel csak nyerhetek.

A szolgáltatások leírását átböngészve csak egy cég által kínált ajánlatot tartottam megfelelőnek, ezért e teszt keretében le akartam mérni a teljesítményüket, és az elért eredményt.

Végül nem a külső cég szisztémája lett a befutó. Ennek pozitív és negatív oldala is van. A rossz hír az, hogy nem tudtam egy csapásra kiszervezni a hirdetéseket előnyös feltételekkel. A jó hír pedig az, hogy a mérésnek köszönhetően nem költöttem el egy csomó pénzt feleslegesen, mert kiderült, melyik módszer hozza nekem a legjobb eredményt.

És nem utolsósorban felemelő, hogy megerősítést kaptam: jó úton haladok, a módszereim hatékonyak. A kidolgozott stratégiám eredményesebb, mint olyan piaci szereplőké, akik ezt a szolgáltatást értékesítik. Az eredményre büszke vagyok, de nem túlságosan elbizakodott. Ugyanis továbbra is figyelemmel kell követni a piacot, mert a változás folyamatos. Évi 1-2 alkalommal leellenőrzöm a szereplőket, és ha találok figyelemre méltót, akkor megszervezek egy hasonló tesztet.

computer-603501_1920Visszatérve az eredeti tesztre: mind a négy hirdetésre ugyanannyi időt szántam, hogy egyenlőek legyenek a feltételek. A külső cég esetében a munkát nem magam végeztem, az időkeretet „lefordítottam” pénzügyi keretre. Kiszámoltam, mennyibe kerülne, ha az adott időkeretet a munkatársam dolgozná le, és ezt az összeget szántam a külső céges hirdetésre.

Csak egy megjegyzés: a linkkatalógusokat, linkgyűjtő oldalakat az anyagban egységesen „linkgyűjtő” oldalaknak hívom.

A kísérlet során az 1. és a 2. hirdetési módszer volt a befutó. A hirdetések ideje alatt alig néhány százalék különbség volt a linkgyűjtős és az apróhirdetős módszer között, tehát ezt vehetjük azonosnak. Némi különbség a hirdetések befejezése után 2-3 hónappal volt megfigyelhető, ugyanis innentől az apróhirdetések kezdenek lejárni, és a linkgyűjtő oldalak jobban teljesítenek, kb. 10-20%-kal.

Az előbbi tesztben nyertes két módszer közül az apróhirdetések feladása könnyebb, kevesebb kreativitást igényel. Könnyen begyakorolható, rutinszerű tevékenységgé alakítható. Így, ha a munkát Te végzed, és nem zavar a háttérzaj, akkor tévézés vagy zenehallgatás közben is megteheted. Vagy munkák között tartott hosszabb-rövidebb kényszerpihenőkben az irodádban vagy boltodban.

Ne csak olvasd, csináld is :)
A Feladjukhelyetted.hu blogban közölt információk az elmúlt 7 év tapasztalatain, valós eredményeken alapulnak. Javaslom, ne csak olvasd, hanem próbáld ki a gyakorlatban is a felvonultatott tippeket, trükköket.

Nincs időd hirdetni, inkább kiszerveznéd a munkát?
Erre is van megoldásunk: próbálj ki minket, rendeld meg Tripla csapás apróhirdetés csomagjaink egyikét, vagy ha más elképzelésed van, kérj egyedi ajánlatot.